Als zij 20 minuten uitlopen, is dat prima, maar als ík een keer 9 minuten te laat ben, moet ik een nieuwe afspraak maken.
De huisartsen zelf zijn kundig; daar kan ik niets op aanmerken. Ze zijn vakbekwaam, vriendelijk en denken mee. Helemaal prima.
Maar over de receptioniste ben ik minder te spreken (lees: níet te spreken)
Ik wilde alleen bloed laten prikk...
Toon meer »
Als zij 20 minuten uitlopen, is dat prima, maar als ík een keer 9 minuten te laat ben, moet ik een nieuwe afspraak maken.
De huisartsen zelf zijn kundig; daar kan ik niets op aanmerken. Ze zijn vakbekwaam, vriendelijk en denken mee. Helemaal prima.
Maar over de receptioniste ben ik minder te spreken (lees: níet te spreken)
Ik wilde alleen bloed laten prikken, maar de receptioniste vond het nodig om een afspraak bij de huisarts zelf in te plannen. Prima, dacht ik. Vervolgens kom ik 9 minuten te laat. Vervelend, maar dat leek me nog wel binnen de marge. Toch werd dat niet geaccepteerd, en ik moest om 14:30 terugkomen voor een tweede poging.
In de auto bedacht ik me ineens: heb ik nu eigenlijk een afspraak bij de praktijkondersteuner? Dat wilde ik namelijk oorspronkelijk, zodat ik sneller aan de beurt zou zijn voor het bloedprikken. Dus ik belde en jawel, de afspraak stond bij de praktijkondersteuner.
Ik heb toen vriendelijk aangegeven dat ik toch een afspraak bij de huisarts wilde, want dat had zij immers zelf eerder voorgesteld en ja, ik moet immers ook 2 keer komen…
Om 17:10 had ik mijn afspraak, keurig op tijd (17:03) aanwezig. En jawel, ik werd pas om 17:20 geholpen: 10 minuten te laat.
Staat het nu dan 1-1?
Toon minder »